مقاله

آموزش رفع مشکل Dial Lock در تلفن‌های پاناسونیک

رفع مشکل Dial Lock در تلفن‌ بیسیم پاناسونیک و همینطور تلفن های رومیزی این برند از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که برای کاربران در استفاده‌های اولیه ممکن است به وجود بیاید. البته به طور کلی غیر فعال بودن Dial Lock در تنظیمات کارخانه اغلب تلفن‌های پاناسونیک وجود دارد و مشکل جدی محسوب نمی‌شود؛ اما اگر فردی بخواهد تلفنش را از دسترس کودکان کنجکاو یا افراد ناآشنا دور نگه دارد، فعال کردن این قابلیت می‌تواند به او کمک زیادی بکند. ممکن است یک روز فرزند کوچکتان به طور غیر عمد برای تلفن رمز گذاشته باشد و شما هم ندانید که چگونه می‌توان این مشکل را رفع کرد، اما ما در این مطلب به شما نحوه برطرف کردن آن را آموزش خواهیم داد.

قفل صفحه کلید تلفن پاناسونیک چیست؟

قفل صفحه کلید تلفن یا به عبارتی Dial Lock در واقع همان قابلیتی است که امکان شماره‌گیری و تماس گرفتن را به هیچ کسی غیر از خود شما نمی‌دهد. شرکت پاناسونیک در بیشتر تلفن‌های تولیدی خود در سال‌های اخیر از جمله تلفن‌های بی‌سیم، قابلیت قفل صفحه کلید را قرار داده است که به حفظ حریم شخصی کاربران کمک فراوانی می‌کند. فعال کردنDial Lock به شما این امکان را می‌دهد تا تلفنتان را درست مثل یک موبایل قفل کنید و برای آن پسوورد بگذارید تا استفاده از آن را برای دیگران محدود کنید. البته اگر دوست ندارید که تلفنتان این قابلیت را داشته باشد می‌توانید به آسانی قفل صفحه کلید را بردارید. رفع مشکل Dial Lock همانند فعال کردن آن بسیار ساده است و اصلا ضرورتی ندارد که برای این کار حتما به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

DIAL LOCKچیست؟

رفع مشکل Dial Lock تلفن پاناسونیک

رفع مشکل Dial Lock یا به صورت فعال کردن این قابلیت است یا غیر فعال کردن آن. در صورتی که می‌خواهید قفل صفحه کلید را فعال کنید، ابتدا باید یک شماره چهار رقمی را به عنوان پسوورد خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که اگر این پسوورد را فراموش کنید، مجبورید تلفن را ریست کرده و دوباره این فرایند را تکرار کنید. در مرحله بعد گوشی را بردارید یا دکمه بلندگو را بزنید. عدد 77 را شماره‌گیری کرده و پس از آن عدد رمز را وارد کنید. در نهایت مربع را فشار دهید و دوباره کلید بلندگو را بزنید (یا گوشی را به جایش برگردانید).

در نوع دیگری از تلفن‌های پاناسونیک لازم است تا ابتدا گزینه منو را انتخاب کنید؛ سپس در بین مواردی که نمایش داده شده‌اند روی Dial Lock کلیک کرده و پسوورد را بزنید. در آخر Yes را فشار بدهید تا فرایند کامل شود. در این زمان تلفن شما دارای قابلیت قفل صفحه کلید بوده و برای هر بار استفاده لازم است تا ابتدا پسوورد را وارد کنید.

روش رفع DIAL LOCK

نحوه غیر فعال کردن Dial Lock

اگر به قابلیت قفل صفحه کلید نیازی ندارید، می‌توانید از این راهنمایی برای رفع Dial Lock استفاده کنید. ابتدا وارد منو شوید و پس از وارد کردن کد #251، پسووردی که برای قفل صفحه کلید انتخاب کرده بودید را شماره‌گیری کنید. سپس روی “ذخیره (Save)” کلیک کرده و Yes را انتخاب کنید. در مرحله آخر با زدن گزینه خاموش (Off)، Dial Lock غیر فعال شده و می‌توانید بدون هیچ مشکل دیگری از تلفن استفاده کنید. اگر رمزتان را فراموش کرده‌اید هم می‌توانید برای رفع این مشکل اقدام کنید. فقط لازم است مراحل زیر را به ترتیب اجرا کنید:

  1. ورود به تنظیمات اولیه
  2. انتخاب گزینه Dial Lock
  3. زدن کد #251
  4. وارد کردن کد 7000*
  5. انتخاب گرینه ذخیره (Save)
  6. انتخاب گزینه Yes و سپس Off

در این صورت بدون نیاز به داشتن پسوورد می‌توانید قفل را غیر فعال کنید.

رفع DIAL LOCK

سخن پایانی

مهم‌‌ترین چیز در زندگی مدرن امروزی، حفظ حریم خصوصی افراد است و می‌توان گفت یکی از بهترین راهکارها برای این کار حفاظت از اطلاعات یا وسایلمان با گذاشتن پسوورد روی آن‌ها است. در بیشتر وسایل هوشمند مانند تلفن همراه یا تلفن‌های بیسیم امکان ایجاد قفل وجود دارد اما اگر به هر دلیل دوست ندارید که تلفن پاناسونیکتان رمز داشته باشد و قصد دارید تا برای رفع مشکل Dial Lock در آن اقدام کنید، طبق مطالب گفته شده عمل کنید و درصورت تمایل نظرتان را برایمان کامنت کنید.

 

سوالات متداول

وقتی این قابلیت را روی تلفنتان فعال کنید‌، امکان جلوگیری از تماس‌های غیر ضروری را از تلفن منزل یا دفترتان خواهید داشت. با این کار میزان از هزینه‌هایتان هم کم خواهد شد.

در بیشتر تلفن‌هایی که به تازگی وارد بازار شده‌اند، این قابلیت وجود دارد.

برای این کار به بخش نحوه غیر فعال کردن Dial Lock مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *