مقاله

روش‌های مؤثر در افزایش هارد دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته یکی از بهترین تجهیزاتی است که با استفاده از آن می‌توان امنیت مکان‌ها را افزایش داد. این دوربین‌ها با ضبط تصاویر، امکان شناسایی سارقان را فراهم می‌کنند؛ به همین دلیل داشتن حافظه کافی برای دوربین بسیار مهم است؛ زیرا امکان دارد در زمان سرقت، دوربین به دلیل نداشتن حافظه کافی، موفق به ضبط تصاویر نشود. روش‌های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان هارد دوربین مدار بسته را افزایش داد. در ادامه توضیحات جامعی در این باره ارائه خواهد شد.

 

بیشتربدانید:نویز در دوربین مداربسته چه موردی را ایجاد می‌کند؟

چگونه می توان هارد دوربین مدار بسته را افزایش داد؟

دوربین مدار بسته هاردی دارد که تمام اطلاعات تصویری در آن ذخیره می‌شود. با توجه به میزان ظرفیت هارد، تعیین می‌گردد که فیلم چه مدت زمانی ضبط گردد. هارد دوربین‌ها با توجه به مدل‌شان دارای ظرفیت‌های مختلفی هستند؛ به همین دلیل کاربرانی که حافظه هارد دوربین‌شان پایین است سعی می‌کنند با استفاده از روش‌های مختلف، هارد دوربین‌شان را افزایش دهند. زمانی که یک هارد ساخته می‌شود، فضای ذخیره‌سازی آن برای همیشه ثابت خواهد ماند و قابل تغییر نیست. منظور از تلاش برای افزایش هارد در واقع با معنی تلاش برای افزایش زمان ذخیره‌سازی اطلاعاتی است. در نتیجه راه‌هایی که در ادامه معرفی خواهند شد روشی برای افزایش مدت زمان ذخیره فیلم هستند.

محصولات مرتبط:دوربین بولت آنالوگ UVC77B1A

ظرفیت هارد دوربین مداربسته

عوامل مختلفی وجود دارند که در تعیین میزان ظرفیت هارد دوربین مدار بسته تأثیر می‌گذارند. در ادامه به مواردی اشاره خواهد شد که از اصلی‌ترین عوامل در تعیین ظرفیت هارد دوربین هستند.

تعداد دوربین­ها: تعداد دوربین‌های ذخیره‌سازی، رابطه مستقیمی با میزان ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات دارد. هرچه تعداد دوربین‌ها بیشتر باشد، اطلاعات بیشتری توسط هارد ثبت خواهند شد.

کیفیت تصاویر: مگاپیکسل واحدی است که میزان کیفیت تصاویر دوربین‌ براساس آن تعیین می‌گردد. به نسبت میزان کیفیت تصاویر، حجم آن‌ها افزایش خواهند یافت. هرچه تصاویر کیفیت بالاتری داشته باشند، ذخیره آن­ها حجم بیشتری را اشغال خواهد کرد.

 

-حالت ضبط: حالت ضبط نیز عامل دیگری است که می‌تواند در تعیین ظرفیت ذخیره‌سازی دوربین مداربسته تأثیر بگذارد. اکثر دوربین‌های مداربسته به صورت پیش فرض روی حالت ضبط ۲۴ ساعته قرار دارند. در حالی که دیگر حالت هایی مانند Motion Detection نیز وجود دارند. در این حالت دوربین فقط زمانی فیلم ضبط می‌کند که حرکتی را مقابل لنز خود تشخیص دهد. مشخص است که برای ضبط ۲۴ ساعته باید از هاردی استفاده کرد که ظرفیت ضبط بسیار بالایی دارد.

فرمت فشرده‌سازی: فرمت فشرده‌سازی تکنیکی است با استفاده از آن می‌توان حجم اطلاعات دوربین مداربسته را کاهش داد. بهترین ویژگی این تکنیک این است که در اثر کاهش حجم اطلاعات، کیفیت آن‌ها افت نمی‌کند.

فریم ریت دوربین مداربسته: منظور از فریم ریت، تعداد دقیق تصویر‌هایی است که دوربین مداربسته در مدت زمان یک ثانیه به ثبت می‌رساند. در صورت بالا بودن تعداد فریم ریت‌ها، حجم بیشتری از هارد اشغال می‌شود.

نحوه افزایش هارد دوربین مداربسته

خرید دوربین‌هایی که هارد آن‌ها دارای حجم بالایی است هزینه بیشتری برای کاربران به دنبال خواهد داشت. بالا بودن حجم هارد یک مزیت به حساب می‌آید؛ به همین دلیل دوربین‌های مداربسته‌ای که توانایی ضبط حجم بیشتری از تصاویر را دارند به نسبت دوربین‌های معمولی گران‌تر هستند. روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان هارد دوربین مداربسته را افزایش داد. در این صورت دیگر نیازی به خرید دوربین‌های گران قیمت نخواهد بود. در ادامه به بررسی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتربدانید:مزیت‌های هارد توشیبا

تغییر وضعیت حالت ضبط

تنظیمات پیش فرض دوربین مداربسته روی حالت ضبط ۲۴ ساعت است. در این حالت دوربین مداربسته در کل هفته، تصاویر و اطلاعات مفید و غیر مفید را ضبط می‌کند؛ به همین دلیل ممکن است هارد دوربین با اطلاعاتی پر شود که کاملاً بی‌اهمیت هستند. برای جلوگیری از این اتفاق کافی است حالت دوربین را رویMotion Detection قرار دهید. در این صورت دوربین مداربسته تنها زمانی شروع به ضبط می‌کند که حرکتی را مقابل لنز خود تشخیص دهد. به همین دلیل فقط اطلاعات مفید و به درد بخور ضبط خواهد شد که در نتیجه آن حجم دوربین کمتر اشغال می‌شود.

حالت دیگری از ثبت وجود دارد که در آن می‌توان ساعت و روز مشخصی را برای ضبط تعیین کرد. در این صورت فقط اطلاعاتی توسط دوربین ضبط خواهد شد که کاربرد درمورد زمان آن دستور صادر کرده است. به طور مثال می‌توان از این حالت برای زمان‌هایی استفاده کرد که کسی در خانه یا محل کار حضور ندارد. استفاده از این حالت ضبط نیز از روش‌هایی است که به افزایش هارد دوربین مداربسته کمک می‌کند.

محصولات مرتبط:هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance ظرفیت2 ترابایت – قرمز

پهنای باند چه تأثیری در کاهش و افزایش هارد دوربین مداربسته دارد؟

منظور از پهنای باند، مقیاس مکانی است که دوربین قادر به ضبط تصاویرآن خواهد بود. کاربر می‌تواند پهنای باند دوربین خود را فقط به قسمت ورودی ساختمان اختصاص بدهد. دوربین مداربسته مکان‌هایی مانند ساختمان‌های امنیتی یا مراکز فروش جواهرات، معمولاً پهنای باند بالایی دارند. ضبط تصاویر با پهنای باند بالا میزان زیادی از حجم هارد را اشغال می‌کند؛ در نتیجه می‌توان با تعیین پهنای باند مناسب، هارد دوربین مداربسته را افزایش داد. تنظیم پهنای باند دوربین‌های مدار بسته به طور پیش فرض روی حالت Vbr قرار دارد. در این حالت پهنای باند دوربین نامحدود است؛ در نتیجه در مدت زمان کوتاهی اکثر فضای هارد اشغال خواهد شد. این در حالی است که با تغییر حالت پهنای باند به حالت Cbr پهنای باند دوربین کاهش خواهد یافت. در نتیجه تصاویر کمتری ضبط خواهند شد و هارد دوربین افزایش خواهد یافت.

سخن پایانی

راه‌های زیادی برای افزایش امنیت ساختمان‌های مسکونی، تجاری و امنیتی وجود دارد. دوربین‌های مدار بسته یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش خطرات امنیتی است. با این حال عواملی وجود دارند که می‌توانند عملکرد این وسیله را مختل کنند. کمبود فضای ذخیره‌سازی یکی از این عوامل است؛ همچنین بعضی از فروشگاه‌های غیر معتبر دوربین‌هایی با هارد کم حجم را با قیمت هارد با کیفیت می‌فروشند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود دوربین مدار بسته را از مراکزی تهیه کنید که معتبر هستند. پرتو الکامپ از فروشگاه‌هایی است که کاربران می‌توانند با تکیه بر سابقه درخشان آن، دوربین مدار بسته مورد نظر خود را از این فروشگاه تهیه کنند. در صورتی که اطلاعاتی دیگری درمورد افزایش هارد دوربین مدار بسته دارید، دانش خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *