مقاله

علت نمایش پیغام check tel line در تلفن های پاناسونیک

یکی از پیغام هایی که ممکن است بر روی تلفن بیسیم پاناسونیک دیده باشید، CHECK TEL LINE است که معنی آن “سیم تلفن را بررسی کنید” است . این مشکلی است که بسیاری از کاربران گوشی های ثابت و بیسیم پاناسونیک با آن مواجه می شوند.  اولین فکری که به سر هر یک از کاربران وقتی که با پیغام check tel line در تلفن پاناسونیک مواجه می شوند خطور می کند، این است که یک مشکل اساسی در سیم کشی تلفن منزل به وجود آمده است؛ درصورتی که بروز چنین خطایی بر روی تلفن پاناسونیک تنها به این دلیل نیست و می تواند کلی دلیل دیگر داشته باشد. البته جای نگرانی نیست؛ زیرا تلفن‌های بیسیم پاناسونیک کاربری ساده‌ای دارند و در بسیاری از موارد، به راحتی می‌توانید خطاهای نرم افزاری آن‌ها را رفع کنید. در ادامه همراه ما باشید تا علت نمایش پیغام CHECK TEL LINE در تلفن های پاناسونیک را بررسی کنیم و روش رفع ان ها را نیز به شما بگوییم .

ارور CHECK TELL LINE

 

دلایل نمایش پیغام CHECK TEL LINE

 

قبل از شروع به این موضوع باید دقت کنید که در بسیاری از موارد دلیل نمایش پیغام CHECK TEL LINE به دلیل خرابی تلفن نیست و مشکل از خط تلفن، پیریز تلفن و مخابرات است .

 

قطعی خط تلفن از سمت مخابرات

اصلی ترین دلیل نمایان شدن پیغام check tel line در تلفن پاناسونیک، قطعی خط تلفن از سمت مخابرات است. ایراداتی که ممکن است از سمت مخابرات برای سیم کشی خطوط تلفن ایجاد شده باشد، خیلی ساده باعث و بانی ارور check tel line در تلفن Panasonic هستند. جهت رفع این مشکل با اداره مخابرات محل زندگی خود تماس گرفته و از وصل بودن خط تلفن خود اطمینان حاصل نمایید.

 

CHECK TELL LINE

 

اتصال اشتباه تلفن به پریز برق

زمانی که دستگاه تلفن را اشتباهی به پریز برق وصل می کنید و دوباره آن را به پریز تلفن وصل می ‌کنید؛ با پیغام check tel line در تلفن پاناسونیک مواجه خواهید شد. همان طور که می دانید این موضوع می تواند کارایی تلفن شما را به طور کامل از بین ببرد. در صورتی که یک تلفن برق خورده را به پریز تلفن وصل کنید، ممکن است با پیغام check tel line مواجه شدید. در این صورت باید تلفن بیسیم پاناسونیک خود را به یک نمایندگی معتبر تعمیرات ارسال کنید تا قطعات آسیب دیده (بر اثر عبور جریان برق) با قطعه‌های نو تعویض شوند. در صورتی که میزان برق خوردگی تلفن شما زیاد باشد، متاسفانه کاری از دست کسی برنمی‌آید و راهی به جز خرید یک دستگاه تلفن جدید نخواهید داشت.

پریز برق

 

خرابی پریز

دلیل نمایش پیغام check tel line در تلفن Panasonic ممکن است مربوط به خرابی پریز باشد . یعنی پریز به هر دلیلی درست کار نمی کند و مانع از وصل شدن گوشی تلفن می شود. برای اینکه متوجه شوید این آیا پریز خراب است یا خیر ، تلفن خود را به یک پریز دیگر وصل کنید در صورتی که تلفن بدون هیچ مشکلی کار کرد، نشان می‌دهد که ایراد از پریز تلفن است. بنابراین باید پریز تلفن خود را در اولین فرصت، عیب‌یابی کنید.

 

خرابی سیم تلفن

یکی دیگر از عواملی که در نمایش پیغام check tel line در تلفن پاناسونیک بی تاثیر نیست، بروز مشکل یا قطعی در سیم تلفن است. امکان دارد سیمی که تلفن را به پریز تلفن متصل کرده است دچار خرابی یا اختلال شده باشد. برای اینکه از این مسئله مطمئن شوید، بهتر است یک سیم دیگر به تلفن خود متصل کرده و سر دیگر آن را به پریز تلفن وصل کنید. اگر با انجام این کار پیغام check tel line دیگر نمایش داده نشد، یعنی اینکه سیم تلفن شما از داخل قطع شده بوده است؛ اما اگر همچنان این پیغام بر روی تلفن نمایش داده شود یعنی اینکه مشکل از جای دیگری است.

 

ERROR CHECK TELL LINE

 

ایراد در مدار تلفن

اگر دلیل نمایش پیغام check tel line در تلفن پاناسونیک از هیچ کدام از عواملی که تاکنون به آن ها اشاره کردیم نبود، به این معناست که مدار تلفن شما به مشکل خورده است. در این مورد کاری از دست شما بر نمی آید و باید دستگاه تلفن خود را جهت عیب یابی و تعمیرات تخصصی به نمایندگی تعمیرات تلفن پاناسونیک بسپارید. لازم است بدانید که عواملی مانند وارد شدن ضربه به تلفن، آب خوردگی آن و افزایش عمر دستگاه تلفن در خراب شدن یک یا چند قطعه از مدار تلفن دست دارند و موجب خراب شدن آن می شوند.

 

تعمیر ارور check tel line در تلفن پاناسونیک

 

زمانی که معضل خرابی سخت افزاری تلفن و سوختگی قطعات در اثر اتصال اشتباه تلفن به پریز برق رخ دهد، تعمیر پیغام check tel line در تلفن پاناسونیک از عهده ی کاربر عادی خارج است. با حضور در نمایندگی تلفن پاناسونیک می توانید مطمئن باشید که طی مدت زمان کوتاهی تمامی ابعاد ساختاری تلفن معیوب به بهترین شکل ممکن تعمیر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *