مقاله

نصب سانترال پاناسونیک

آموزش نصب سانترال پاناسونیک

دستگاه سانترال پاناسونیک ، جزو تجهیزات ضروری یک شرکت تازه تأسیس به حساب می‌آید. در واقع، برای کنترل کلیه ارتباطات تلفنی در یک شرکت و یا یک اداره نیاز به تجهیزاتی هست که این کار را انجام دهد. با نصب دستگاه سانترال، رسیدن به این هدف امکان‌پذیر است. با سانترال یا PBX، می‌توان یک مرکز مخابراتی ایجاد کرد که تمامی پرسنل یک اداره بدون وجود چندین خط تلفن و تنها با وجود یک خط که نیازی به پرداخت هزینه‌ای هم ندارد، مکالمات خود را انجام دهند. با نصب سانترال نیز، می‌توان اپراتور گویا را در اختیار داشت تا یک اپراتور با چندین خط تلفن شهری در ارتباط باشد. برندهای مختلفی خدمات سانترال را ارائه می‌دهند ولی در این میان، نصب سانترال پاناسونیک بسیار خوش درخشیده است. در ادامه همراه ما باشید تا آموزش کامل نصب و اجرای آن را در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با دستگاه سانترال پاناسونیک

دستگاه سانترال پاناسونیک، در دو مدل پرظرفیت و کم‌ ظرفیت موجود است که هرکدام قابلیت‌های ویژه‌ای دارند. هر اداره و شرکت، بسته به میزان نیاز خود می‌تواند نمونه‌ای از این مدل‌ها را به کار ببرد. نمونه کم ظرفیت سانترال، مناسب شرکت‌های کوچک است. مدل KX-TES824، به عنوان مدل کم ظرفیت سانترال پاناسونیک، بسیار پرفروش است. دستگاه سانترال پرظرفیت نیز، برای سازمان‌های بزرگ، کاربردی است که این قابلیت را دارند با تعداد بیشتری از خطوط شهری کار کنند و در نتیجه آن، تعداد داخلی‌های بیشتری در داخل سازمان به پرسنل ارائه می‌شود. سری TDA و TDEنمونه‌هایی از سانترال پرظرفیت پاناسونیک است.

 

نکات لازم در نصب سانترال پاناسونیک

آموزش نصب سانترال پاناسونیک، به منظور ایجاد یک مرکز مخابراتی نیاز به رعایت یکسری نکات دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

نصب سانترال پاناسونیک

نصب دستگاه سانترال شرکت خود را به ما بسپارید . پرتو الکامپ ارائه دهنده تمام خدمات در زمینه نصب و راه اندازی تلفن و دستگاه سانترال  می باشد.

محل نصب دستگاه سانترال

دستگاه سانترال روی دیوار نصب می‌شود. حال محل قرارگیری آن روی دیوار باید به گونه‌ای باشد که کاملاً روی کف زمین نباشد. وجود فاصله از زمین، به تمیز ماندن آن کمک می‌کند، ضمن اینکه رطوبت هم به آن نمی‌رسد.

فراهم کردن نقشه مخابراتی

در ابتدا باید بین خطوط مخابرات، سانترال و افرادی که می‌خواهند از این سیستم استفاده کنند مسیر مشخصی برقرار شود. سپس نقشه‌ای تهیه شود که در آن رنگ‌بندی خطوط مخابرات، شماره خط و رنگ‌های کابل‌هایی که در داخل استفاده می‌شوند مشخص شود. این نقشه شامل انواع رنگ، زوج سیم‌های ورودی و خروجی و شماره اختصاصی هر پورت به کاررفته در ترمینال و پست را شامل می‌شود. در انتها هم برای اطمینان خاطر از نبود نقص در نقشه تعداد زنگ خورهاو چگونگی دسترسی کاربران به خطوط را بررسی کنید.

نحوه سیم بندی داخلی ‌ها

در این مرحله نیاز است چیدمانی برای رنگ‌بندی کابل مخابرات و دیجیتال، آنالوگ یا هایبرید بودن داخلی مشخص شود تا بتوان از مرکز تلفن زوج سیم‌های اختصاص داده شده به داخلی‌ها را تا کابل‌های مربوطه، پست مخابرات و پس از آن به پریز تلفن آرایش داد. در داخلی‌های آنالوگ و دیجیتال، یک زوج سیم به کار می‌رود. در حالی که در داخلی‌ هایبرید، دو زوج سیم برای بوق و دیتا استفاده می‌شود. حال این سیم‌ها در داخل پریز تلفن جای می‌گیرند. بسته شدن سیم‌ها در داخلی آنالوگ و دیجیتال به شکل دو پین مرکزی و در هایبرید به شکل دو رشته برای بوق در دو پین مرکزی و دو رشته برای دیتا در دو پین دیگر کارایی دارد.

نصب سانترال و تجهیزات همراه آن

در این مرحله، بر اساس راهنمای نصب سانترال که در دفترچه دستگاه به طور کامل ذکر شده است باید، پایه‌های مربوط به جایگاه نصب سانترال روی دیوار پیچ شود و سپس مرکز تلفن در جایگاه خود کارگذاشته شود. اگر دستگاه تجهیزات اضافی مانند موزیک پشت خط، ضبط کردن گفتگوها و سایر موارد را دارد کارهای مربوط به نصب آن‌ها نیز انجام شود که در نهایت دستگاه سانترال، به طور کامل نصب می‌شود.

تنظیمات بعد از نصب سانترال

در مرحله تنظیمات، دو روش برنامه‌ریزی تلفنی و کامپیوتری وجود دارد. تنظیماتی که دراین مرحله انجام می‌شود شامل تاریخ سیستم، مشخص کردن شماره و نام‌گذاری داخلی است، خطوط شهری به سیستم‌های موجود اختصاص داده می‌شود و سطح دسترسی و زنگ خور برای خطوط شهری مربوط به هر داخلی نیز تنظیم می‌شود.

چگونگی نصب تلفن سانترال

به منظور آموزش نصب تلفن سانترال، لازم است بدانید این تلفن سانترال است که امکان استفاده از دستگاه سانترال را فراهم می‌کند.برای استفاده از تلفن سانترال، دیگر نیازی به برقراری ارتباط با خطوط مخابرات نیست بلکه اتصال آن به خروجی دستگاه سانترال، شرایط لازم را برای مکالمه فراهم می‌کند. نصب تلفن سانترال پاناسونیک، به سه شکل آنالوگ، هایبرید و دیجیتال است. راه‌اندازی تلفن دیجیتال، با استفاده از کارت‌های مخصوصی انجام می‌شود که قابلیت برقراری ارتباط با دستگاه‌های پرظرفیت را دارد. اتصال تلفن به دستگاه‌های کم ظرفیت، از طریق جک 01 به سانترال انجام می‌شود. بعد از اینکه تلفن به سانترال متصل شد نوبت به برنامه‌ریزی آن می‌رسد. این برنامه‌ریزی در دستگاه‌های پرظرفیت به صورت کامپیوتری و توسط نرم‌افزار مخصوصی انجام می‌رود. برنامه‌ریزی کردن تلفن‌های دستگاه‌های کم ظرفیت نیز، به وسیله دکمه‌های موجود روی تلفن انجام می‌شود. برای دریافت خدمات سانترال پاناسونیک در تهران کلیک کنید .

چگونگی نصب تلفن سانترال

هزینه نصب سانترال پاناسونیک

هزینه نصب سانترال پاناسونیک، به عوامل مختلفی بستگی دارد. تخمین هزینه آن شامل مواردی چون قیمت دستگاه سانترال، متریال سخت‌افزارهای مورد استفاده، خطوط تلفن شهری مرکز، انتظار اداره از دستگاه سانترال، نیاز یا عدم نیاز به تغییر سیم‌کشی اداره، تعداد سرویس‌ها و برنامه‌هایی که قرار است روی تلفن سانترال اجرا شود، داکت کشی، کابل‌کشی، نصب پریزهای مربوطه و سایر موارد است.

جهت راه اندازی خطوط سانترال و اطلاع هزینه نصب ، می توانید با کارشناسان ما در پرتوالکامپ تماس حاصل فرمایید .

سخن آخر

دستگاه سانترال پاناسونیک، یک سیستم پرقدرت است که به دو شکل کم ظرفیت و پرظرفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه، برقراری ارتباطات تلفنی بین تمامی پرسنل یک شرکت و یا اداره را فراهم می‌کند بدون اینکه نیازی به وجود چندین خط تلفن شهری باشد. از دیگر امکانات دستگاه سانترال می‌توان به ذخیره کردن گفت‌وگوهای تلفنی، برقراری سیستم تلفن گویا و دیگر موارد اشاره کرد. بعد از نصب صحیح دستگاه سانترال، با استفاده از تلفن‌های سانترال می‌توان از خدمات این دستگاه استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *